torsdag 8 maj 2008

Jag är inte religiös men...

...det fanns nån som såg efter mig, nån som vakade över mina beslut. Nån som sa "Vänta med att säga upp dig, vänta en vecka, vänta bara några dagar och se vad som händer på jobbet". Nån högre makt typ. Någon som styr över min ekonomi, som nu faktiskt ser jävligt ljus ut!!!

Jag lyssnade på de vänner som förstår mig och vill mitt bästa, de som förstår att jag går under om jag inte följer mitt hjärta. De som aldrig kommer med pekpinnen, som vrålar grattis när jag berättade nyheten, de som fattar att mitt liv tagit en ny vändning.

Drömmar är inte fy skam. Och fem månaders betald sommarsemester är fan inte dåligt.

Den 28 maj säger jag för all framtid farväl till finansbranschen. Det är dags att skutta ut i världen och se vad som väntar. Kan vara bra saker, kan vara dåliga saker. Men en sak är så jävla säker: Fan vad jag mår bra just nu!

Suomi i helgen, hoppas jag fortfarande är välkommen i Amsterdam om nån vecka.

Inga fler splittar, inga fler ändrade handelsposter, inget jävla skit med systemproblem och driftsäkerhet, inga nycklar som implementeras på webben, inga oljemuppar som kollegor, ingen jävla utmanare som revolutionerar sparandet. Jag ska bränna pengar på upplevelser - inte vänta på den där vackra dagen alla pratar om. För tänk om det regnar resten av livet och den vackra dan aldrig kommer.

Stort tack till alla som förstod, alla som stöttade, alla ni som fattade. Ni är bäst!

1 kommentar:

Sandra sa...

Var ju en javla tur att du INTE lyssnade pa mig, for da hade du ju gatt miste om hela "fallskarmen" :)

Snacka om att allt blev helt perfekt nu! Har du funderat pa att kopa en lott ocksa? Med tanke pa flytet du har just nu sa e det sakert inte en dum ide'.

Ser fram emot att ses nasta vecka. E sa nyfiken pa att hora vad du har for planer nu.