måndag 18 augusti 2008

Manligt och sånt

Jag är som sagt mitt uppe i flytten. I lördags var jag på IKEA med far och mor och valde ut en ny vit säng till lägenheten i Sumpan. När vi skulle surra fast sängen på taket fick jag hålla i snöret, pappa skötte resten. Jag frågade snällt om han kunde visa hur man gör? Han tog snöret och fortsatte knyta. Min reaktion på detta var minst sagt överraskande, och till det även högljudd:

- Men vafan, det här är ju anledningen till att jag är så jävla dålig på att borra i väggar!! Du lär mig ju aldrig!!!

Nu är jag expert på att surra fast sängar på takräcken.

Jag är även expert på att byta ut en jordad stickkontakt mot en ojordad på mina lampor.

Dessutom fick jag extrajobbet! Börjar med upplärning imorgon. Måste glänsa under upplärningen, annars är det foten i rumpan och snabbaste vägen ner på Norrlandsgatan. Hårda krav!

1 kommentar:

Anonym sa...

Frida!
Jag saknar att lesa dine innlegg her! Kommer det flere???
Wib