söndag 14 oktober 2007

Hejdå Taxi Stockholm

Igår natt vid 03.30 skulle jag ta taxi hem från S. Ringde därför Taxi Stockholm och bad om en miljöbil. Killen i växeln sa att det inte fanns några miljöbilar i området så då sa jag att de kunde skicka en vanlig bil. Får då följande arroganta kommentar: "Jasså, så miljövänlig var du...". Fine tänkte jag, jag tar åt mig. Så jag sa att jag ångrade mig och gärna ville vänta på miljöbilen. Fem minuter senare ringer taxichauffören och meddelar att han står utanför. Great!

Men sen när jag kommer ner ser jag att det inte är nån jävla miljöbil alls. Taxi Stockholm har skickat en vanlig bil istället. Hur fan går det ihop??? Så jag fick en mongokommentar från växelkillen OCH en vanlig taxibil. Helt makalöst.

Har funderat på om jag ska ringa Taxi Stockholm och klaga men det räcker kanske med att taxichauffören fick höra hur irriterad jag blev. Från och med nu åker jag aldrig mer med Taxi Stockholm.

I framtiden är det Taxi Kurir som gäller, de har också miljöbilar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka jävla as! Glöm inte att det är miljöbloggardagen idag. Puss.