fredag 12 oktober 2007

Åtta sjutton

Är det meningen att man ska jobba hela livet?
8-17 och inga drömmar kvar. 8-17 varje dag och skaffa sig ett förhållande som börjar knaka om tre år, alltså ett år för sent för då har sexet varit dåligt i två år?

8-17 och tangenttryckningar som ger ett svagt minne av kvällar med musik och vin i plugget. 8-17 och fest fredag lördag. 8-17 och kollegor som känner dig bättre än de vänner du förut hade. 8-17 och vuxen i förtid. 8-17 och aldrig tänka vad jag hade gjort om jag inte valt att göra det jag gör idag, då hade jag kunnat packa en ryggsäck och glömma hälften och dra ut i världen ensam och lära mig mer om mig själv än jag nånsin kommer göra i en värld där vi alla ser vår spegelbild i 8-17. 8-17 konsumera mera.

8-17 och pengar på banken. 8-17 och var glad när det går bra för ditt jobb. 8-17 maximize shareholders profit.

8-17 och den sista du ska rädda är dig själv.
8-17 inga drömmar kvar.

Tacka nån att det är fredag. Har varit måndag sen i måndags.

Inga kommentarer: