torsdag 3 januari 2008

3 januari - också en skitdag

Det här året blir bara sämre och sämre. Efter en 20 minuter lång diskussion med en kollega och vård och skola är jag redo att kräkas på hela jävla världen. Ingen idé att ha nåt hopp om mänskligheten längre, vi kan alla lika gärna dö. Jag tycker verkligen inte det är okej att betala 250 kr i månaden för att få förtur när man ska till farbror doktor. Det är höjden av egoism och skenhelighet.

Jag är lika vissen som en död gren på botten av ett uttorkat hav. Igår slog jag nytt rekord när jag såg ett klipp på youtube. Klippet var filmat av en dykare när han dog, man hör hans sista andetag ca 5 minuter in i videon. Jag hoppas fortfarande att det var fejk, men är nog ute och cyklar.

Undrar om jag ska ta ett glas rött ikväll och fundera på hur jag ska komma ur den här svackan. Omöjligt uppdrag. Har en flaska rött på kontoret som vi fick i julklapp. Första, andra - taget.

Inga kommentarer: