fredag 4 januari 2008

Svart man mot vit kvinna

Svart mot vitt, man mot kvinna - så får man inte skriva i media, men det är så det pratas omkring middagsborden. Vem har störst chans att vinna, vem av de två kan radikalt ändra USA:s miljöpolitik, vem har mest skinn på näsan, vem tas på mest allvar.

Jag säger så här:

Vi har redan haft en Clinton som styrt världen och inte fan skrev USA under Kyotoavtalet då - hur stor är chansen att de gör det om fru Clinton tar över? Från vad jag har hört är Obamas politik mer miljömedveten, vilket är precis vad världen behöver. Och om det inte stämmer så tror jag ändå det är bättre med nytt blod istället för nån som redan bott i vita huset och vet hur det funkar. Kolla på George - han lyckas inte.

En professor vid universitetet i Aalborg där jag gick höll på Bush i det senaste valet eftersom han var övertygad om att republikanernas hårda linje skulle fungera som en katalysator i arbetet med att köra USA i botten. Mkt riktigt - kolla vart vi är idag.

För guds skull (gud - jag talar med dig) - bara USA:s nästa president inte är den där babtistpastorn. Frireligiösa knäppisar klarar vi oss utan. Förlåt hela släkten, jag tycker om er ändå.

Inga kommentarer: