lördag 19 januari 2008

Hoppa ner från hästen, mansgrisjävel

Det är synd om män, att de tror att de måste rädda oss hela tiden och att vi små tjejer inte klarar oss utan en stor och stark man. Tyvärr har de inte fattat att inte alla kvinnor är offer och behöver en stark hand för att överleva. Men däremot behöver många män känna att kvinnan/kvinnorna han fokuserar på behöver hans hjälp.

Här i Singapore trippar nästan alla tjejer runt i höga klackar mitt på dan, trots att det är 30 grader varmt. Varje onsdag här är det Ladies Night som promotas med bilder på brudar som hade dömts för att vara kvinnoförnedrande reklam hemma. Och varför? Jo för att alla kvinnor SKA må bra av manlig uppmärksamhet, av manlig charm, the male gaze. Det är likadant över hela jorden. Är det inte dags att säga nej tack till det nångång? Skaffa en dildo för helvete, köp dina egna drinkar och dra i alla fall inte med mig när ni står där och försöker se sjukligt sexigt svaga ut. För jag spyr. Och jag vill inte att en man ska rida in på en jävla vit häst och rädda min dag.

Inga kommentarer: