onsdag 30 april 2008

Hellre ensam...

Igår hann jag med infomöte då personalchefen beskrev hur de ska bli av med 70 pers. Inte tillräckligt bra villkor för nån som ha vett i skalln så de lär få gå in och sparka folk rakt av.

Sen besökte jag med GP Vattenfalls kontor vid Stureplan och senare var jag med inne på årsstämman. Det är sjukt att ingen ifrågasätter Vattenfalls ovilja att berätta hur mycket av 173 miljarder som under den närmaste 5-årsperioden som ska investeras i fossila bränslen och kärnkraft. Vaför är folk så dumma, varför bryr sig ingen?

Dagen var alltså innehållsrik. Så innehållsrik att jag gick förbi bolaget och köpte en flaska rött, sen satte jag mig i soffan och drack upp nästan hela flaskan. Gick inte ut, orkade inte träffa fler folk. Hellre ensam när huvudet svämmar över av information och intryck.

Glömde jag nämna att jag sovit 4 h innan jag kom till jobbet eftersom jag var på schlagerkväll på Victoria?

Inga kommentarer: