onsdag 30 april 2008

Vågspel

Allt går i vågor.

Under vissa tider är allt fett bra, livet är skönt, låt oss anställa 70 pers för mycket som vi sen måste sparka.

Jag fattade inte att det är så livet är. Började nästan tro att marknadskrafterna inte har nått med människor att göra. Men då inser jag att det är så de vill att jag ska tro, de där uppe på toppen som ser ner på oss som sliter och köper för att glömma ångesten att vi inget är värda. Och sen dricker vi, för det hjälper allra mest mot ångesten.

Nästa helg: Amsterdam. Från Arlanda (förlåt, jag tar flyget) kl. 12 med KLM - de har gratis vin på flyget. Blir skööönt.

Ska ut i solen på balkongen. Hoppas det finns vin hemma, behövs ett glas nu (är hos päronen i 1 h till).

..och så går även mitt liv i vågor. Upp och ner, hela tiden. Fast mycket mer än för andra och det är på både gott och ont.

2 kommentarer:

Miss Lyckad sa...

BOKEN ÄR UTE NU!

Miss Lyckad - En bok till dom som bryr sig!

Köp den idag!

http://miss-lyckad.blogspot.com/

/ Miss Lyckad - Buy Me -

loathing sa...

woohoo..amsterdam =) önskar jag kunde gömma mej i nåns snusdosa eller nåt och hänga på.