torsdag 17 april 2008

Självmordsbenägen

En vän ringde igår och sa att hon blev mörkrädd av min blogg, hon hoppades innerligt att mina föräldrar inte läser den för då skulle de tro att jag var självmordsbenägen.

Men jag är inte självmordsbenägen. Jag är bara så jävla trött på att allt ska vara en jakt på pengar. Sen vi bytte vd har hela företaget förvandlats till ett äckligt vattenhål för maktkåta snorvalpar och -valparinnor. Jag har 36 flaggor i min inbox + tusen texter att skriva. Vem fan mår bra av det?

Och alla säger "…men det är klart du måste jobba kvar, vad ska du annars göra?". Men vet ni vad? Jag tänker inte stanna kvar. Ett år av panikutskick och så fruktansvärt beige arbetsuppgifter har gjort sitt. Jag vägrar vara en del av systemet som suger ut pengar av människor. Skulle vilja ha lite kul innan jag dör.

Med lite tur kan jag spara ihop 50 000 kr på tre på fyra månader. Sen drar jag ut och reser. Jävligt långt bort.

2 kommentarer:

GeishaQ sa...

Det tycker jag att du gör helt rätt i. Jobb finns det gott om.

Sandra sa...

Och, som du redan vet, håller även denna systern med!