fredag 21 december 2007

Hamnade på fyllan igen

Hamnade på fyllan igår igen, den här gången på o-baren, och var ofattligt dryg mot kostymnissar. Vaknade kl. nio i morse, duktigt försenad eftersom jag skulle varit på plats kl. nio.

Sminkade mig mer än vanligt för att dölja den hemska tröttheten som syns i ansiktet. Vilket resulterade i att Thomas, min bordskollega, frågade om jag kom från bortamatch eftersom jag hade så mkt smink på mig. Och nyss såg jag att jag satt på mig tröjan ut och in.

Kommentaren till två fina mäklaranställda på den fina banken är mitt rekord i år, så jävla skönt att få in den under årets näst sista vecka. De låg (kile + tjej) på en av platåerna på o-baren med benen ner och såg mysiga ut, och Stefan (K:s kollega) satt bredvid. Då gick jag fram till de två liggande och sa:
- Och jag som trodde att vi var den billiga varianten!
Hahahahaha, sjukt kul. Sjuuuuuuukt kul faktiskt, jag skrattar fortfarande. Men det var inte lika kul när jag som första sak på dagens agenda fick promenera upp till Andreas och Daniel och säga att jag råkade prata lite med våra samarbetspartners. Slängde tydligen iväg nåt sms till Andreas mitt i natten om nån på en annan fin bank, icke stabilt.

Nu sitter jag här i alla fall. Och delar fyllehistorier med Thomas. Han är en rolig kollega med många roliga historier.

Till sist skänker vi en varm tanke till K som tappat bort sin nya mobil.

Inga kommentarer: