tisdag 4 december 2007

Påsättningsbara vandrande tvättmaskiner

Nu har jag verkligen tröttnat på den manliga härskartekniken - att på nåt jävla sätt alltid påminna mig om att jag ändå bara är kvinna. Och jag ska vara tacksam att jag fått möjligheten att gå på universitet och att jag får jobba, att nån man vill ha mig, att jag har möjligheten till abort när jag blir gravid - och nu det nyaste tillskottet bland manliga argument:

- Var glad att du har en tvättmaskin! Alla kvinnor i världen har inte det.

Jag är verkligen ledsen men jag ser inte poängen. Är det verkligen en tvättmaskin kvinnorna i LCD-länderna behöver? Snacka om att missa målet. Kommentaren kom från en professor vid KI vilket gör att jag nu ifrågasätter hela forskarvärlden.

Jag kräks på den manliga hegemonin och vägrar från och med nu att någonsin ta en man på allvar förrän han visat att han förtjänar det. Och inte många män gör det. Låt oss kvinnor minnas att vi ändå bara är påsättningsbara vandrande tvättmaskiner. Äckligt.

1 kommentar:

Sandra sa...

Intressant att vi kvinnor ska vara tacksamma för tvättmaskinen dessutom... Män har inget behov av att tvätta kläder alltså? Du måste ge mig länken till det där intelligenta uttalandet :)