torsdag 27 december 2007

Nästa år blir ett år utan män

Varför är kvinnor så beroende av män? Inte alla andra kvinnor, jag inkluderar mitt patetiska själv i gruppen kvinnor som tror att de behöver en man för att må bra, för att klara sig själv, för att orka. Jag gillar att va singel och mitt enda argument för att det iböand kan vara hårt är att man varje dag, från att du vaknar tills du somnar, måste bära din egen vikt. Ingen ser till att nåt görs, ingen servar dig och ingen avlastar problemen när de hopar sig. VARFÖR TROR JAG ATT EN MAN KAN HJÄLPA MIG MED DET?

Det måste vara det största bluffen nånsin och vi kvinnor gick på den rakt av. Vi tror att vi behöver en man för att ha sex (nej), vi tror att vi behöver en man för att fixa tekniska saker (nej), vi tror att vi behöver en man för bekräftelse (nej). Och sist men inte minst: Män misshandlar sina kvinnor. Och män våldtar sina egna och andra kvinnor. Nu senast i Humlan - ett stenkast från där jag bor och jag vandrade dessutom hem längs med Humlan i tisdags natt efter juldagsfirande med tillhörande fylla.

Och det händer inte bara nån kvinna du inte känner, eller som är vän till en vän till en vän. För det är inte lika jävla roligt när det kommer nära inpå och antingen du själv eller nån du bryr dig väldigt mycket om drabbas. Kvinnor måste hålla ihop när sånt här händer, det finns inga andra alternativ.

Nästa år blir ett år utan män. Utan en halvpackad idiot i kön en lördagkväll som frågan varför jag är så sur. Utan svin som anser att kvinnor är mindre värda. Utan en man som är övertygad om att jag behöver honom för att klara mig. Jag tänker inte bli ert jävla offer, bara för att ni inte är tillräckligt starka för att må bra på egen hand.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra sagt! Jag är med, 2008 blir ett år utan män, och det blir det bästa! 2008, det låter bra, bättre än 2007. Japp, jag tror att 2008 är året då det händer...
Kramar
El loppo