torsdag 27 december 2007

Jobbar aldrig i mellandagarna igen

En timme på jobbet och jag är helt slut i huvudet. Vi är halv styrka på plats så jag måste springa till mäklarchefen hela tiden för att stämma av. Och Adam är ensam på att fixa problemen. Och kundbordet mejlar ut fel info (blir tokig) och min första kopp kaffe har svalnat.

(...4 min paus inkl. jobb och nytt kaffe...)

Försöker hitta en kille som kan laga mat halvnaken till mig och tjejerna ikväll. Lite svårt, jag är ute alldeles för sent. P på jobbet ställer upp om tjejerna är nakna, annars inte. Svårt läge, lovade att kolla med brudarna. Blir veggogryta med ris ikväll, funderar på att köpa ballogner och hänga upp i taket för att det ska bliordentligt firande, man måste lyxa till det ibland.

Faktum kvarstår: Jag jobbar aldrig i mellandagarna igen.

P förklarar för mig att han har en köttkalender. Dagens köttlucka innehåller hjort-racks. Gårdagens innehöll benfri kotlettrad, var tydligen ganska äckligt. Vi är störda här på jobbet. Kaffekopp nr 2 svalnar inom kort. Inte mycket blir gjort idag. Fast måste jobba... Det är ändringar i handelsposter och segmentindelning på börsen efter nyår, kunderna måste få denna otroooligt viktiga information. Jag blir garanterat fullast ikväll, hoppas på en utgång till o-baren.

Inga kommentarer: