söndag 9 december 2007

Julklappstjafs - enkel lösning

För att inte göra mina föräldrar ledsna gick jag nu med på att vi kan byta julklappar ändå i jul. Julklappar som i saker, inte upplevelser. Därför ringde jag akademibokhandeln i Täby Centrum och la undan boken Könskrig så att pappa kan hämta den imorgon, förklarade för mamma att jag vill ha Pilgrim-halsbandet som stödjer Läkare utan gränser och har hittat en feministisk kalender på Hallongrottan. Boken och kalendern hade jag ändå köpt själv och halsbandet blir jag mäkta glad om jag får!

Blev sugen på att köpa en present till mig själv också, vad som gömmer sig i det paketet kan du se här.

Bra julklappar va?! God jul!

1 kommentar:

Sandra sa...

Vilket sammanträffande att du vill ha SCUM. Jag läste nämligen "Drömfakulteten" precis härom veckan, som en del i min kurs. Skulle vara spännande att gå tillbaka i tiden, träffa Valerie Solanas, och få veta om hon var galen (vad nu definitionen av det är), eller bara missförstådd, vilsen kanske, eller varför inte superintellektuell, eller allt det nämnda och lite till.
Och lika mycket sammanträffande måste det vara att jag satt och bläddrade i "Könskrig" för bara några dagar sedan, medan jag väntade på syrran på Blå Lotus.
Det måste vara telepati eller något, raring :)
Själv gruvar jag mig lika mycket som vanligt inför julklappar! Har i massvis med år försökt övertala familjen att vi inte ska byta julklappar, men jag får inget gehör. Tycker det är pest och pina. Jobbigt att komma på vad man ska köpa till alla, för att inte tala om hur jobbigt det är att ge sig ut på stan för att inhandla dem. Och ångesten, när man får en massa saker, som man absolut inte vill ha, är det absolut värsta. Känns så otroligt onödigt...