onsdag 21 november 2007

1977 vs 2007

Det är sällan nuförtiden som jag hinner prata med min mamma. Men alldeles nyss, en onsdag före kl. 09 hann jag klämma in ett telefonsamtal. Har alltid trott att hennes dröm är att jag ska bli vuxen och få barn = hennes barnbarn. Fast när jag tänker efter så stämmer det nog inte. Hon gillar nog mig ändå.

Kom att tänka på hur mamma och pappa träffades. Det är en ganska kul historia egentligen som lika gärna kunde hänt idag på krogen. Fast det var militärbal 1977 och mamma var där med sin kollega, vi kan kalla henne för Sigrid.

Sigrid blev jättefull och skulle dansa med min pappa hela kvällen och snäll som min pappa är dansade han med fulla Sigrid för att hon inte skulle känna sig bortgjord. Men sen blev hon jättefull och ramlade runt och pappa var tvungen att be mamma om hjälp att se till att Sigrid kom hem. Några dagar senare gick mamma och pappa på dejt och två år senare var de gifta och tre år senare kom jag.

Och idag, 30 år sedan balen på slottet stöttar mamma fortfarande kvinnor, och i synnerhet en specifik 27-årig kvinna, i sin närhet som blir för full(a). Och hon intygar att det finns bra män där ute, fast inte bland snutar.

Lovade att komma hem på middag första advent. Ska be att få höra historien om hur de träffades igen, det är lika kul varje gång.

Inga kommentarer: