måndag 19 november 2007

Ett liv fullt av kärlekar

Ringde hem igår, pappa svarade.

- (Efternamn)
- Hej pappa, det är din knäppa dotter.
- (Skratt) Jaha, hur mår du idag då?
- Nja, helt ur balans faktiskt. Får jag prata med mamma?

Eftersom pappas tre döttrar är halvknäppa allihop var det nog på rösten han kände igen mig. Och mamma höll med om att ett besök på kontinenten inom kort bara gör mig gott. I mina föräldrar har jag två fantastiska kärlekar som alltid finns där när jag verkligen behöver det. Visst, bråk och tjafs men när det är allvar finns ingen tvekan om att vi håller ihop.

Man har inte bara en stor kärlek i sitt liv, och heller inte bara en åt gången. Inte jag i alla fall. För ibland har man riktigt tunga dagar - och då märker man vilka som är såna där vänner som man skulle dö för. S och J, ni är mina pärlor. Och såklart D också, ska bara köpa en stekpanna så kan jag lyda ditt råd.

Till sist, citat från S på McD igår. Sagt lite för högt:

- Vafan kolla! Det hänger snoppar i taket!

Då är det svårt att hålla sig för skratt...

1 kommentar:

Sandra sa...

Ja, man ska vara tacksam för dem runt omkring, som verkligen alltid finns där. I den hektiska värld vi lever i glömmer vi nog lätt bort det ibland.