fredag 16 november 2007

Inget engagemang utan pröjs

Ibland tror jag att jag är alldeles för naiv. Jag tror nämligen att människor bryr dig, men det gör de inte. Två Greenpeaceaktivister har gripits i Krakow misstänkta för grovt olaga intrång med inslag av huliganism. Huliganism my ass, vilket jävla skitsnack. Anyways, via Greenpeace hemsida kan du skicka iväg ett protestmejl till den polska åklagaren och det skickade jag vidare till många på jobbet. Nånstans i mig prickar en liten känsla ändå - nån gång kanske det händer mig och då vill man att vänner och kollegor ställer upp.

Men nej. Majoriteten av mina kollegor, och även de kollegor jag räknar som vänner skriver inte under och skickar mejlet till den polska åklagaren. Men du kan göra det genom att klicka här.

Alla sitter gladeligen och jobbar ihjäl sig för pröjs, men att skänka någon en tanke och faktiskt GÖRA något i två minuter är inte ok. För då får man inte pröjs.

Jag inser att jag måste sluta förvänta mig så mycket av människor runt omkring mig. Men de som faktiskt skickade iväg mejlet har klättrat upp till toppen på listan av favoritkollegor.

Inga kommentarer: