måndag 12 november 2007

Brandlarmsincident = jobbig snöbollseffekt

Nu åkte jag dit ordentligt och fick skäll för att jag var ärlig och berättade att jag klippte ner ett brandlarm i fredags och att det måste åtgärdas under dagen.

Var lite dagisutskällning över det hela, typ: Förstår du inte vilka allvarliga konsekvenser det här kunde lett till? Valde smart nog bort min första reaktion som hade varit att svara "Nej, egentligen inte" på den frågan.

Vice vd ville också ha ett snack med mig men då fick jag nog och mejlade ut till alla berörda att jag förstod att jag handlat fel och att det inte kommer hända igen. Fast som en nära överordnad sa: "Du visade att du är handlingskraftig". Tack, jag vet. Inte fan kan man jobba i sånt jävla oljud... Och vi klippte i alla fall ner skiten, många andra skruvade och meckade med halsdukar osv. Då är jag i alla fall ärlig.

Är det inte bättre att nån lär sig hur man stänger av brandlarmet?

Fick veta att det inte blir fler pubar pga det här. Frågade om det var pga att jag klippte ner larmet. Nej med det var en del i beslutet. Skitsnack säger jag, hur fan kan man låta brandlarmet ringa i 45 min? Alla passar sin egen rygg och skyller på den som är ärlig.

Och inte fan kom det några fina brandmän heller, så hela brandincidenten var meningslös. Läste sen det här på DN och det här i svenskan på nätet är det anledningen till att inga brandmän visade sig under kvällen?

Irritation, irritation.

Inga kommentarer: