torsdag 22 november 2007

Rita nåt du blir glad av

Ikväll är jag barnvakt åt syrrans två barn. Nyss sa jag till Emrik och Milla att de kan rita något de blir glada av. Emrik ritade Lego Star Wars II och Milla är i full färd att rita snö och fiskar.

Milla är cool. Jag sa nyss att en fisk hon ritat var skitsnygg. Ajajaj. S-K-I-T-snygg. Hon hotar nu med att härma mig om jag inte slutar använda fula ord. Och utöver det tänker hon inte rita fler fiskar om jag säger nåt fult ord till. Efter en väl riktad skeptisk blick valde hon att rita Muminpappan stående på fiskarna som simmar i snön.

I helgen blir det Hbg med kort visit i mitt melankoliframkallande tidigare hemland - alltihop med en touch av Irländsk kaffe. Och en massa rödvin. Tänka sig att hon och jag började över en påse godis.

Ska be J rita vad hon blir glad av imorgon efter box och irish. En påse godis kanske? S ritar hela tiden kukar så där finns inget tvivel. Undrar vad jag skulle rita.

Nu sa jag skitsnygg igen. Fan fan fan.

Inga kommentarer: