söndag 23 mars 2008

Arboga surrar på nätet

Igår, för att fly från mina föräldrar, satte jag mig framför datorn och läste en massa nättidningar. Och sen hamnade jag på bloggarna. Sen hamnade jag på den så kallade bonuspappans blogg, alltså han som var bonuspappa till de mördade barnen i Arboga.

Sen hamnade jag på Flashbacks forum och började läsa om Arboga. Och jag fortsatte läsa idag. Det som fascinerar mig är inte vad som skrivs, men mer hur det skrivs. Hur vissa har auktoritet att säga saker som blir lag och andra blir sågade vid fotknölarna.

Jag har blivit en av dem som roffar åt mig vid ett sånt hät popcornläge, en biokänsla i realtid. Mest en massa trams och lögner, men de mellanmänskliga relationerna mellan dessa, för mig, virtuella personerna är svåra att släppa. Att rollindelningen finns här också. Inte uppdelat i kvinnligt och manligt som tur är. Jag får nog av det av mina föräldrar. Hoppas polisen har koll på flashback också, för bland dessa spännande hollywoodinlägg finns nog några sanningskorn. Vill inte länka till det, ni får hitta själva istället om ni vill läsa.

Det är förresten vidrigt att åklagarna gör grova fel så att misstänkta förbrytare måste släppas ur häktet. Pinsamt Sverige!

Om missat Arboga i tidningarna kan ni läsa mer här: SvD, DN, Aftonbladet, BT, Ekstrabladet.

Inga kommentarer: