onsdag 5 mars 2008

Palestinasjalar upphör på Stureplan

Läste en artikel i Svenskan om att händelserna i Gaza skapar en bloggdiskussion. Det var ju lixom det som var meningen från början, innan Virtanen började med sin rökblogg inför rökförbudet. Var väl 2005 eller 2006. Innan det så fanns det i alla fall en högre procent seriositet i bloggvärlden.

Jag har sett och läst många av bloggarna som handlar om Israels attack på Gaza, och det är en hemsk verklighet. Från och med nu ska jag bojkotta israeliska produkter. Stureplanspacket har väl ett dilemma nu när det är lite känsligt och ställningstagande att bära palestinasjal. Fast många har nog inte kommit så långt som till utrikessidorna, de fastnar i DN På Stan.

Och snälla missförstå mig inte. Jag tycker att det ALLTID är fel att medvetet döda/slakta djur och människor, inte bara när jag ställer mig på samma politiska sida som de som drabbas.

3 kommentarer:

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Cosmo girl sa...

Snark, måste folk skriva in reklam här? Så jävla onödigt.

Psykbryt sa...

Cosmo: Tack för din varma kommentar och varmt välkommen till Psykbryt! Du är inte så dum på att skriva du heller, ska du veta! :)

På tal om Palestinasjalar har Psykbryt uppmärksammat detta i ett HBTQ-perspektiv:

http://psykbrytet.blogg.se/1202934802_palestinasjalshoror.html

Ha det!

Psyk