lördag 22 mars 2008

Pensionärspåsk...tjoho!

Påsk hos päronen bjuder inte på några större överraskningar. Har precis trixat ihop mitt travtips, lockades av 22 miljoner i potten. Fast jag valde ut hästarna utefter vilket namn som lät coolast. Och några favoriter. Så lägenhet kan kanske köpas redan nästa vecka!

Kaffe, matlagning och diskussion om pappaledighet ingår också hos päronen. Har taktiskt nog tagit med mig Simone de Buvoirs "Det andra könet" och Bitterfittan av Maria Sveland. Målet är att få mamma att bläddra lite i en jämställd värld. Låt oss se.

Ser mest av allt fram emot två veckor långt bort från jobbet. Jag ska fika så jävla mycket och skaffa alldeles egna latte-vänner som vill hänga med mig när andra slavar fram på jobbet. Moooahahahahah! Men jag får vänta ill april.

Ser fram emot två onsdagsfyllor med hemgång kl. 05, fyra spinningpass i veckan (nåja), förhoppningsvis lite miljögrejer och minimalt med tid framför en dator. Förutom när jag ska skriva boken såklart. Och fan vad boken känns bra. Skriver ner en massa saker hela tiden på lappar som jag ska försöka samla ihop till en helhet. Det bli en massa rödvin, massa massa rödvin och skönt folk. Fan vad det blir bra.

Äntligen börjar livet.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Maria Sveland e sa bra! Hoppas din mor uppskattar hennes bok.

Far man skriva upp sig pa latte-listan redan nu? Har ju som mammaledig tid att svepa hur manga latte som helst mellan amningarna!

Ser fram emot boken. E temat hemligt eller kan man fa ngra sma ledtradar om var din bestseller ska handla om?

Och du, om du har ngra miljoner kvar efter lagenhetskopet sa kan du val bjuda Noam och mig pa en solresa? Jag behover sol och Noam behover ju skaffa sig lite farg. Man kan ju tro att ungen e vit :)

Cosmo girl sa...

Så nice att jag redan lyckats rekrytera en brud till min lattemaffia.

Och temat på boken kan du ana i inlägget här ovan. Ser framör mig hur jag sitter på ett och samma café varje dag i två veckor och försöker skriva och till slut dör av koffeinöverdos.

Btw - Det blev fanemej inga miljoner.