söndag 10 februari 2008

Bruden gillade inte olja

En 23-årig tjej hotar att spränga upp en oljerigg i Nordsjön och hela kavalleriet kallas in. För herregud - tänk om nåt händer med oljan!!! Våldtäktsman på Östermalm, vi chillar lite med den saken. Men OLJA - herregud - MAN UR HUSE!!! (ja, jag är medveten om att det är oliak länder men jag får göra såna jämförelser eftersom det är min blogg)

Man kan säga vad man vill om den 23-åriga tjejen som bluffade sig in i media. Jag vet att i alla fall jag aldrig kommer skapa såna rubriker med nåt jag gör och nåt budskap jag vill få fram kommer aldrig få så mycket plats. Synd att hon inte hade nåt budskap bakom sitt hot, så hon var väl kanske ensam och galen som säkert de flesta misstänker och hoppas.

Men ärligt. Hon är 23 år och förstanyhet i alla nättidningar. Imponerande viljestark. Eller galen.

SvD, DN, Aftonbladet och Expressen skriver om det.

3 kommentarer:

Sandra sa...

Ja, visst e det helt underbart att man får skriva vad man vill och göra vilka jämförelser som helst på sin egen blogg :)

Anonym sa...

Orsaken till att det blev så stort pådrag är just det faktum att oljan och naturgasen brinner väldigt lätt. Om hon skulle ha lyckats få med sig några explosiva varor ut dit och spränger eller tänder eld på rätt ställe så står inom något ögonblick hela oljeriggen i lågor.
Och det får till följd att merparten av de människorna som befinner sig på oljeriggen ligger väldigt risigt till. En brand på en oljeplatform är väldigt svårsläckt som du kanske inser...

Oavsett vad man tycker om oljan så handlar ju detta om att spränga upp sina medmänniskor som endast gör sitt jobb för att försörja sig och sin familj.

Anonym sa...

Chilla? Vad betyder det?