onsdag 27 februari 2008

Tänk om man försover sig till kejsarsnittet

S har fått datum för bebisleverans nu, det är bestämt till måndag kl. 07. Tur att det inte var jag, för jag hade försovit mig. Före klockan 06.30 existerar inte den verkliga världen och det är väckarklockeförbud.

Jag har nog potential att försova mig till de viktiga sakerna i livet. Kommer garanterat missa skjutsen till Utö när A&J ska gifta sig, sen kommer jag inspringandes i kyrkan alldeles svettig med förstörd frisyr efter de andra vackra människorna som har perfekt åtsittande klänningar och inget smink under ögonen.

Och så har jag råkat ta på mig en rosa, gräddbakelseliknande klänning eftersom jag fortfarande är övertygad om att det är så brudtärneklännigen måste se ut.

Än så länge har jag i alla fall kvar jobbet, vilken fantastisk tröst det är.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Ingen risk att försova sig i samband med snittet, med tanke på att man som höggravid vaknar halv sex varenda morgon p g a värkande höfter :)

Du får väl skaffa dig ngt liknande kroppsligt mönster/rutin i samband med skjutsen till Utö. Se till att inte äta på en dag eller ngt sådant, så att du vaknar av ren hunger vid fyra-tiden på morgonen :)

Skulle dock vara helt hysteriskt roligt med dig i en rosa, gräddbakelseliknande klänning, så jag hoppas nästan att du ska missa skjutsen. Se till att ngn dokumenterar det väl med kamera :)

Cosmo girl sa...

Hysteriskt roligt skulle det inte va, men däremot hysteriskt. Skönt att du snart slipper de värkande höfterna, världen är redo!