söndag 10 februari 2008

Lundell är gud i bodstadsdjungeln

Och så kom den där söndagen då man ska ut och jaga det bästa, fräschaste och billigaste objektet i bostadsdjungeln. Och Telefonplan är tydligen jävligt hett just nu eftersom det var nära kaos i den första lägenheten.

Objekt 1, Kransbindarvägen 49 kl.11.30:
Föööör mycket folk, objektet var lite kantstött (vilket jag gillar), jag gick runt i fyra minuter, skrev upp mig, gick ut till bilen och tände en cigg och beklagade mig väldigt högljutt till päronen, när de väl kom ut, om att sånt här tillhör genren saker som kan ge mig psykiska men.

Objekt 2,Kransbindarvägen 9 kl. 12.00:
Misstaget att komma på utsatt tid till Objekt 1 gjorde att jag klev innanför dörren på Objekt 2 (som har samma planlösning) 10 minuter för tidigt, men såklart ändå inte först på plats. Lägenheten var trevlig, snyggt kök, perfekt målat (de har alltså inte bjudit över polare på öl och korv för att hjälpa till med att måla väggarna) och väldigt puttinuttigt. Framför fönstret ett bord där det är uppdukat för två. I bokhyllan fanns alla Stig Larssons samt Liza Marklund och annat skit. Då insåg jag att den inte är för mig, och lämnade illa kvickt lyckans näste på jakt mot nästa byte.

Objekt 3 (adress är hemlig än så länge):
När vi parkerade bilen sa jag direkt att där ville jag bo. Lägenheten var perfekt, men det stod en jävla backslick i dörren och krävde att jag skulle lämna namn och mobilnr.
Lägenheten var PERFEKT. Tyvärr var mäklaren det med, verkligen supersnygg. Så jag blev lite bitter av att om jag köper lägenheten så går hans del till drinkar och brudar på stureplan. Men sen såg jag bokhyllan. Han som bor där idag hade böcker av Lundell, däribland Jack. Han hade Fear and loathing in Las Vegas, han hade Mina drömmar stad av Per Anders Fogelström, ja ni förstår. Det här var min lägenhet och Lundell är redan på plats och har gjort sig hemmastadd. Här ska jag bo.

Energin från människor lämnas kvar i lägenheten man bor i, och jag är övertygad att det i varje lägenhet bor en liten del av tidigare boendes själ - därför går känsla över renhet och planlösning. Förklarade detta för mamma och pappa på vägen hem, och frågade om de tycker att jag är knäpp. De skrattade och pappa svarade att bara jag är glad över lägenheten så är de glada.

På tisdag vet vi hur det går för mig och mitt drömobjekt. Undrar om mäklaren ingår...

1 kommentar:

Sandra sa...

Mäklaren ingår förmodligen inte, men däremot riktigt trevliga "grannar" ett stenkast bort.

Kul att du hittade en du gillade och tack för trevligt sällskap i går.

Kram!
S