torsdag 21 februari 2008

Veckans samtal: Sex, barn, öl och oljeaktier

Jag visste ärligt talat inte att det var så känligt att blogga om sex. Bara orden sex, trekant, kk (inte ens utskrivet) och orgasm har gjort att den bittra brudens blogg har översvämmats av radikala nunnor med verbala k-pistar som sprutar (förlåt, är ordet spruta också känsligt?) ut kritik mot kvinnor som vill ha sex. Mycket underhållande när jobbet, i form av texter om kvällshandel och långtidsorder, ibland tar emot.

Barn är bra, barn är trevligt, barn är söta och snälla. Men jag är inte där än. Och det har diskuterats den här veckan.

När jag insåg att lönen kommer imorgon gjorde jag en 180 och bokade in after work imorgon. Håller tummarna för söder, är inte alls sugen på paviljongen. Det räcker med varje fredag under sommaren. Är också jävligt sugen på en glassdrink från Vampire Lounge men det får bli nästa vecka.

Jag hörde idag i "öronvrån" hur en av mäklarna pratade om en oljeaktie. Minns inte vilken, minns inte vad han sa för jag styrde snabbt in samtalet på hur oetiskt det är att pumpa in pengar i oljebranschen. Av nån konstig anledning förstår han inte mig, kan ha nåt med hans jobb och utbildning att göra. Vi försökte prata om Exxon och Chavez, sen skulle jag på möte så diskussionen hänger fortfarande i luften. Blir spännande imorgon!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sex... ja, det kan tyckas basic men verkar än dock så otroligt känsligt.

Men förresten bruden... kommer inte lönen på måndag? Jag har bara råd med EN drink.

Cosmo girl sa...

Min lön kom idag så jag bjuder på de andra drinkarna :O)