tisdag 5 februari 2008

KONTROLLERA MERA

Kameror som övervakar i alla hörn, rätt till avlyssning och nu kontroll av religiösa utbildningar. Vad är det Lars Leijonborg tycker vi ska göra, kontrollera islam i Sverige? Svenskan har haft nyheten som förstanyhet hela dan.

Supertisdag i USA, Hillary eller Obama som kandidat, alla tidningar rapporterar. Efter intensivt letande har jag nu hittat tillräckligt med information för att kunna välja. Obama är min kandidat, och det valet delar jag tydligen med Reinfeldt. Skulle vara det enda han och jag har gemensamt då... Verkar inte som om nån av kandidaterna vill förbjuda dödsstraff - och det tycker jag så här om.

Appropå kameror och makt - äntligen kan ett av världens största företag hjälpa till att stoppa valjakten. Och kan nån, kan Canon. Läs mer>>

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag förstår inte vad du yrar om kameror, du verkar vara paranoid eller är det så du är kriminell och är rädd för att åka dit? säg mig vilken är det? Trovärdig saknar du det är då säkert,

Cosmo girl sa...

Haha, nja jag syftade på att fler och fler storstäder installerar kameror för att övervaka gator och torg, restauranger övervakar sina anställda osv.

Tycker det handlar mer om personlig integritet att man inte blir smygfilmad eller avlyssnad. Och speciellt kriminell är jag inte, även jag förstår att du gärna vill tro det.

Sandra sa...

Raring, vad lustigt att du skrev om imamutbildningen. Jag skrev också om det i min blogg i morse, men tvärtom tycker jag att det låter som en bra idé om det är uppsakttat och önskat av "islamorganisationer".

Vi finansierar ju utbildningar för präster. Varför inte för imamer? Enda nackdelen kanske är att prästutbildningen verkar ges lite högre standard då den är på universitetsnivå medan imamutbildningen förslås vara en s k vuxenutbildning.

Sen kanske man kan ifrågasätta Leijonborgs orsak till att föreslå detta. Jag tänkte inte så långt eller tog ställning till den biten.

Sandra sa...

Haha, och nu ser jag att du nämner dödsstraffet också. Det skrev jag också om i min blogg senare i dag. Där tycker vi definitivt lika :) Vi måste ha rejäl telepati "going on" idag :)

loathing sa...

jah, vad gör det? man får inte vara paranoid. jag är inte det renaste mjölet i påsen om man säger så, men jag bryr mej inte om sånt där alls. låt dom göra vad dom vill. det e lugnt.