tisdag 12 februari 2008

Svart blod, svart själ

Provtagning hos läkaren:
Jag: Vad många provrör, ska ni fylla allihop med mitt blod?
Hon med nålen: Det är rutinprover det här.
Jag: Allihop på en gång???
Hon med nålen: (tystnad)

Så alla rören fylldes med mitt blod, sen fick jag hålla vit tuss där nålen varit - och när jag tog bort den trängde snabbt mitt blod fram. Jag stirrade fascinerat på mitt blod samtidigt som hon med nålen snabbt skulle täcka till skadan. Mitt blod är svart.

Svart blod ger svart själ, svart själ = inget samvete. Inget samvete är det bästa som hänt mig på länge. Tror spåtanten i Singapore gav mig många häftiga nya krafter.

3 kommentarer:

Sandra sa...

Vad var provtagningen for?

Sandra sa...

Glom ovan fraga. Laste precis nedan vad det var du skulle ta prov for. Hoppas det gick bra. Hor av dig och meddela domen :) Kram!

loathing sa...

blod är typ svart. eller som rödvin. det är inge konstigt. jag tar blodprover jämt. ungefär 6 rör. sen går jag hem å dricker sex glas vin. och pissar.