torsdag 21 februari 2008

Fantastiska gravida kvinna

Jag har en vän som är gravid. Eller egentligen har jag flera, men en av dem sticker verkligen ut som en av de mest fantastiska kvinnor jag känner. S, som jag kallar henne här eftersom jag inte vill nämna namn, har rakt igenom hela sin graviditet varit precis samma glada kvinna som vanligt.

Hon har inte klagat eller varit irriterad på småsaker, hon har aldrig proppat ner sin graviditet i min hals, aldrig ifrågasatt min åsikt att jag inte är skapt för att bli mamma, hon lyssnar och kommer med råd om mitt sexliv (eller bristen därav) och vänskapen har inte blivit annorlunda bara för att hon ska bli mamma.

Igår var hon inne hos barnmorskan/läkaren för att vända lilla Noam i magen - den envisa flickan vägrar nämligen lägga sig tillrätta. Men trots, om jag inte minns fel, en överläkare vände hon sig inte neråt.

S berättade igårkväll att det blir kejsarsnitt om 10 dagar på SöS. Hon berättade att hon storgrät när hon fick veta det, och att hon inte direkt ser fram emot att bli uppskuren. Men hon tror att det säkert går bra, men det är lite läskigt och heller inte kul att stanna flera dagar på sjukhuset.

Sen pratade vi om min plan med trekant med två snutar och hon fick mig att inse att det är en av mina sämsta idéer hittills. Men hon gav råd hur jag ska gå tillväga om jag ändå vill. Trots två olika världar kan man ändå dela allt, precis som det ska vara. Om ni vill följa hennes värld närmare kan ni göra det här.

Jag önskar att alla hade samma lednavdsglädje som denna underbara kvinna. Hon kommer bli den bästa mamman den här världen någonsin har skådat. Och jag är så glad att jag har henne som vän.

4 kommentarer:

Sandra sa...

Raring, du e ju bara varldens sotaste!! Tack!

Och jag som under mina levnadsar gratit till allt mellan tecknat, nyheterna och East Enders, blir sjalvklart tarogd aven av detta :)

E jatteglad att ha dig som van ocksa. Puss & Kram!

loathing sa...

endel kanske inte påverkas så mycket av graviditeten.. hormonsmässigt menar jag. endel äter en massa päron.

Miss Lyckad sa...

Tack för Din kommentar på min blogg=)!

Och Ja Gravida Kvinnor är Fantastiska=)!!!

På återseende!

http://miss-lyckad.blogspot.com

/ Miss Lyckad

Anonym sa...

MIN syster, min, min, min!!!