söndag 17 februari 2008

Kan vi också återhämta oss?

Det har ju varit allmänt känt länge att läkemedelsrester hamnar i vattendragen och att fiskarna får i sig det. Idag skriver också SvD en artikel om det.

Trots de dystopiska vetenskapsrönen blir jag glad när jag läser att fiskarna återhämtar sig när tillförseln av läkemedel, i det här fallet p-piller, stryps. Det kan ju betyda samma sak för oss människor, och för naturen i helhet. Så när vi människor är borta från planeten, vilket inte tar så värst lång tid om vi inte börjar hushålla med våra resurser, så kan hela planeten återhämta sig.

Och det betyder också att även om sprit och annan skit är en stor del av mitt liv så kan kanske jag också återhämta mig nån om det nån gång blir dags.

Alltså: Eftersom vi alla ska dö och kan dö när som helst är det lika bra att se till att ha så kul som möjligt. Jag ska ligga runt mer, se till att fixa en trekant med två snutar, skriva den där jävla boken och resa till Nordpolen. Hoppas att du också gör samma sak! För det är vi värda, allihop.

Inga kommentarer: